torstai 7. heinäkuuta 2016

Pikkualtaan ympäristön uudet kasvit

Kuvattu 20.6.-25.6.2016

Edellisessä julkaisussa näkyi kukkamaassa entistä tyhjempää, koska siirtelin kuunliljat siitä muualle. Minulla on kahta erilaista kuunliljaa ja niistä itselleni mieleisemmät pääsivät liiterin vierellä olevan pienen vesiaiheen ympärille. 


Lehtien väri on mielestäni kaunis


Aikaisemmin olin jo istuttanut altaan ympärille hopeatäpläpeippiä ja tämän kuunliljan lehdistön väri sopii hopeatäpläpeipin kauniisiin lehtiin mainiosti. 


Altaan taustalle istutin kolme valkoalpin taimea. Viime kesänä ostin jo valkoalpia mutta se ei selvinnyt talvesta, joten tämänkin kanssa vielä uusi yritys. Tästä olen lukenut, että sopii erityisen hyvin vesiaiheiden äärelle ja siihen siis minäkin nämä sijoitin. 


2 kommenttia:

  1. Onpa kaunis alue. Minullakin on kuunliljan kanssa hopeatäpläpeippiä ja hyvin ne käyvät yhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Anneli! Tuonne valkoalpien taustalle olen haaveillut syyskimikkiä mutta en ole löytänyt sitä vielä niistä myymälöistä, joissa olen käynyt.

      Poista